Publikuss

Rejtélyesek a parkolási büntetések?

2017. augusztus 02. 13:34 - Publikus Team

Képzeld el, hogy a boltok polcai üresek! Kiderül, hogy miért…

Az elmúlt hetekben felreppent egy hír, miszerint aggályos a közterület felügyeletek azon eljárása, hogy kamera felvételek alapján osztogatnak 50e Ft-os csekkeket. A főpolgármester feleségét is megbüntették, így értelemszerűen gyorsabbnak tűnt ennek intézési technikája, mint egyéb esetekben. Mi lenne, ha ilyen flottul működnének ezek a dolgok? Napokban viszont mégis módot találtak a budapesti kereszteződésekben, a közterület felügyelőket raktak ki a napra, hogy szabályszerűbben szedjék be a megfelelő bevételt. Úgy tűnik, hogy ez egy jövedelmező befektetés lehet, mivel az ott tartózkodó felügyelők bérét is kitermeli? Publikuss, hogy mi lehet igazán annak a célja, hogy megtiltanak pl. egy jobbra kanyarodást és rögtön csekkel jutalmaznak még véletlen hibázókat is egy olyan kereszteződésben, ahol igazán nem futok bele mostanában torlódásba és a tiltó tábla bevezetése előtt sem tűnt fel dugó. Nézzünk meg egy hasonló esetet, amit a saját bőrömön érzékeltem, ahogy a hatóság úthenger szerű gépezete végig ment rajtam.

p01_mikulas_csomag.JPG

Ez a cikk nem csak a teherautó tulajdonosoknak, de a parkolójeggyel várakozóknak is tanulságos, a későbbiekben majd kiderül, hogy miért! Hányszor lehet látni a városban, hogy szállító autók a kereszteződésben, megállni tilos táblák előtt vagy után az út közepén úgy parkolnak, hogy a parkolási ellenőrök mikulás csomagjait elkerüljék?! Még azt is sokan megkockáztatják, hogy így elkerülhetik a kerület büntetését, viszont a Rendőrség a KRESZ szabályainak megszegése miatt még mindig megbüntetheti őket. Pont az ilyen esetek elkerülésére és a szállítók munkájának megkönnyítésére vezették be ésszerű megoldásként a rakodótárcsát. Lassan képbe is jövök egy hasonló esetnél.

p02_rakodotarcsa.jpg

Autó vásárláskor egy személyautónak kinéző, de teherautó kivitelben kapható változat mellett döntöttem. Hátránya, hogy közel tízszeres biztosítást fizetek rá, előnye viszont pl. hogy anno a BKK-nál ki tudtam váltani egy parkolásra jogosító rakodótárcsát, amivel 20 percet ingyen tudok várakozni szállítás céljára. Cikkeimből is feltűnhetett a rendszeres olvasóknak, hogy precíz ember lévén már előre megszervezek sok mindent, hogy későbbi problémákat megelőzzek. Így tettem akkor is, amikor a BKK-tól tájékoztatót kértem ennek a tárcsának a használatára, mivel 10 perces beosztások pontosságával lehet beállítani a parkolás kezdetét. Úgy emlékszem, hogy akkoriban azt tanácsolták, hogy pl. 10:12-kor 10:10-re, 10:16-kor 10:20-ra érdemes állítani. Ezt is betartottam rengeteg parkolási szabály mellett, amit köztudottan szeretnek a közteresek (pl. vonalra ne állj rá, szállításra kijelölt parkolóhelyen csak nyitott ajtóval parkolj) és a parkoló ellenőrök. Ilyen nonszensz dolgokat kell betartani, hogy a szemfüles felügyelőket elkerülje az ember, végül lehet, hogy rosszabbul jár a szállító, mert kilopják a nyitott járműből az árut. De a szabály az szabály!

p03.jpg

(Forrás: Google Maps)

A II. kerületben a Kacsa és a Fazekas u. kereszteződésénél parkoltam le, hogy munkámat végezzem. Tárcsámat beállítottam 10:40 vagy 10:50-re (nem emlékszem), ekkor láttam, hogy autóm felé lépnek az ellenőrök. Továbbmentem, mivel biztos voltam, hogy minden rendben van a parkolásommal. 4 perc után tértem vissza az autómhoz és egy nyugtató zöld színű tasakot találtam az ablaktörlőm alatt egy tetemes, 5.500Ft büntetéssel. Még láttam az utcában a felügyelőket, utánuk rohantam, sokra nem mentem velük. Gyorsan felhívtam a parkoló társaságot, ahol azt a tájékoztatást kaptam, hogy ha már ott a büntetés, akkor fizessem be vagy vegyek egy jegyet, ha 5 percen belül vagyok még. Jelzem megtehettem volna, de ez már trükközésnek tűnt nekem, én szeretem a tiszta és igazságos utat járni. Ez a döntésem utólag elég rossznak bizonyult, mivel hetekre, hónapokra megkeserítette ez az ügy az életemet!

p04_parkolojegy.JPG

Még aznap felhívtam a II. ker Városrendészetet, gondoltam, hogy egyszerűen el tudjuk intézni, mivel sem rendelet, sem törvény nem vonatkozik a tárcsa pontos beállítására és semmi nem mondja ki ennek a pontos ellenőrzését. Publikuss: Nem elérhető az illetékes, nem tartózkodik az irodában, majd e-mail megkeresésre több napon keresztül rendszerleállás miatt el sem tudják olvasni a levelet… Azért az ilyen történetek valamilyen szinten szórakoztatóak is lehetnek. Egy nap viszont csoda történt és az asszisztencián sikerült átjutni és a telefonon beszélni vele! El kell mondjam, hogy nagyon készséges volt és az ügyre tekintettel segítőkésznek tűnt. 15 napos a határidő, megháromszorozódik a büntetés, nem is lehet olyan rossz dolog, ha telik az idő? Nekem biztosan nem…

Átküldtem a rendeletet és a törvényt, ami csak hivatkozik és megemlíti a parkoló tárcsát. Válaszként megkapom, hogy az egyik az nem erre vonatkozik, majd később a hivatal jogi osztályától érdekes módon e-mailben ugyanezt kapom vissza, amivel ők állítják az igazukat. Érkezik közben a társaságtól bizonyítékként egy szerkesztett fotó adatok nélkül, amin sem az autóm se semmi más, csak a tárcsa áll nagyban, amin az látszik, hogy 10:50-re van állítva. Visszaküldök egy hitelesebb fotót, amin anno jobbról és balról lefotóztam a tárcsát, így egyiken 40-re, másikon 50-re van állítva. Na, a vége az lett, hogy jogos a követelés, tessék fizetni! De mi alapján büntetnek, ha nincs konkrét törvény vagy rendelet rá?!

p05_rakodotarcsa.jpg

Utána néztem, hogy a parkoló társaságok felett milyen hatóság áll. Az derült ki, hogy a II. kerületben a jegyző felügyelete alatt állnak. Írtam neki, de közvetlenül Tőle azóta sem érkezett válasz. Jegyzői titkárságtól viszont kaptam egy levelet az illetékes jogi kollégától, aki ugyanazon hiányos rendeletet és törvényt küldte meg. Felvetettem azt a lehetőséget, hogy adjunk be egy kérvényt rendelet módosítására, ami pontosan szabályozná a használatát. Csak csönd követte… Felvetettem, hogy személyesen találjunk rá megoldást, ettől elzárkóztak. Jelenleg ott tartunk, hogy egy egyszerű ember is meg tudja állapítani, hogy ezekben nincs benne a pontos szabályozás, az úthenger halad tovább, nincs más lehetőség csak fizetni?!

p06.jpg

BKK-nál hatalmas átalakulások következtében a Budapest Közút látja el a tárcsával kapcsolatos feladatokat. Tehát aki kiadta nekem a tárcsát és a tájékoztatót, ahhoz az ügy nem tartozik már. De ennél is szebb a történet, mert a Budapest Közút csak kiadja a tárcsát, más feladata nincs ezzel. Kérdem én, hogy ha fizetni is kell érte és kiadják megfelelő használati útmutató nélkül, akkor nem csak díszként használható felelősen?

Mikor juthatunk el egy bécsi szintre, ahol a parkoló ellenőr utánam szólt, hogy váltsak másik jegyet, mert nem jó automatánál dobtam be a pénzt?!

Tegyük még fel, hogy egy parkoló ellenőr br. 160.000Ft-ot keres, az kb. 200.000Ft-ba kerül a munkáltatójának. Ha átlagosan 5.500Ft mondjuk egy büntetés, akkor 36-ot kell kiosztani egy hónapban egy ellenőrnek, hogy a havi munkabérét kitermelje. Elképzelhető és Publikuss lehet az, hogy a miheztartás kedvéért pl. min. 40 büntetést ki kell osztani egy hónapban egy ellenőrnek egy területen? Publikuss vagy csak kuss? Publikuss lehet az, hogy akkor a büntetések számánál lehet egy határ?

Én mindenképp beletartozhatok ebbe a számba? Aki tud egy igazságos megoldást az ügyre, szívesen veszem a tanácsát kommentben! Véleményem szerint mindent el lehet tisztességesen és igazságosan intézni! Remélem, hogy erről tudok majd a későbbiekben beszámolni.

A cikk folytatódik…

komment
süti beállítások módosítása