Publikuss

10 tanács, hogy ne maradjon Tátva a szád az autószerelőtől!

2017. október 05. 06:30 - Publikus Team

Durva drámába torkollott a vígjátékba illő szerelés

Akinek van autója, az tudja, hogy mekkora fejtörést okoz, ha elromlik rajta valami vagy épp nem tudja használni, mert persze akkor lenne rá a legnagyobb szükség. Ekkor elkezdünk kapkodni, hogy mielőbb visszakerüljön a használatba és persze a párodtól is kaphatod az ívet, hogy mekkora lúzer vagy, hogy még mindig nincs kész az autó. A ház ura ilyen nyomás alatt már minden megoldásba belemegy, hogy az otthoni háborús helyzet egy elfogadhatóbb tűzszünettel végződjön. Azzal viszont számolj, hogy akire rábízod az autódat, az nem minden esetben lesz a Te oldaladon, mert ő lehet, hogy a két lábon járó pénztárcát és a kétségbeesést látja rajtad. Ha így állítasz be egy autószerelőhöz, akkor előfordulhat, hogy nem csak a mellényzsebből, hanem a farzsebedből is hozzá kell toldani az előre kialkudott összeghez. A jól menő autószerelő sok esetben nem szakember, hanem pszichológus! A hülyeséget is úgy el tudja Veled hitetni, hogy kellemetlenül érezd magad és még Te fogsz bocsánatot kérni!

01_autoszerelo_baleseti_bejelento.jpg

Nézzük meg Publikuss Tamás esetét, aki munkára használja az autóját, viszont egy kellemetlen esetben összetörte az elejét, így testvéri ajánlással a táti Ny. László ev. karosszérialakatoshoz fordult. Ezzel hátra is dőlhetett, mivel biztos kezekben gondolhatta autóját. Az első gyanú árnyéka akkor merült fel, amikor felhívta László Urat, hogy a felmérés után mire számíthat időben és összegben. A meglepetés erejével válaszolt a Vállalkozó, mivel szó szerint elhajtotta a telefonban, hogy nem kell telefonálgatni, mert nem tudja és majd ő fog jelentkezni. Tamás nem hagyta annyiba a dolgot, sikerült egy időpontot és egy összeget kifacsarni belőle és részletesen átbeszélték az alkatrészeket is, hogy mi kerül beszerelésre. Az autóhoz ezek után még érthetetlen módon napokig nem nyúltak hozzá, Tamásnak viszont ezekre a napokra is autót kellett bérelnie a munkájához. Kb. 2 hét elteltével közeledett az öröm napja, mivel elkészülőben volt az autó a megbeszélt időpontra. Ekkor jött a meglepetés, hogy jobb lett, mint valaha, csak az a bibi vele, hogy nem tudják beindítani. Jött a duma, hogy ő ezt nem tudja megoldani és villamossági szakember kell hozzá.

02_autoszerelo_tat.jpg

Megint közeledik a finálé, Tamás a bérautót visszaviszi, mivel László elkészült az autóval és elvihető. A műhelyhez érkezés előtt kap viszont egy telefont, hogy nem tudják, mi van a bal első fényszóróval, de nem világít és ne menjen az autóért, mert nem adják oda. A helyszínre érve szép hosszú, de egyszerű körmondatokkal a szerelő megmagyarázta az igazát, hogy ki kell másnapra cserélni a lámpát és semmi gond nem lesz. Tamás viszont megnézte a lámpát és a kicserélt lámpa másnapra ugyanaz volt! Jött ismét a pszichológiai hadviselés, hogy most megint kell hívni a villamosságit és majd ő megcsinálja.

03_autoszerelo_lampa.jpg

A kakukkos óra mutatója megint csak halad tovább, már a napokat nem is lehet számolni. Ismét kész az autó! Szinte a Várkert bazár többszöri átadásával egyenértékű átadás-átvétel ünnepségre készül, de átvételkor a műhelybe lépve ismét meglepetés fogadja, mivel az autó hűtővize spriccel minden irányba. Ismét pörgessük óránk mutatóját tovább… Egyszer csak úgy tűnik, hogy az autó elvihető, működik, a próbaúton viszont gyanús, hogy Tamás nem vezetheti a saját autóját. László láthatóan elégedett, Tamás viszont észrevesz néhány apróságot, ami nem stimmel az autóján.

04_autoszerelo_horpadas.jpg

Nem kell nagy szaktudás ahhoz, hogy észrevegye az ember a szembe tűnő dolgokat pl. a fényezésen. Érthetetlenül nem elemenként fújták le, hanem itt-ott leragasztották az autót és nekiestek egy szlovák fényező műhelyben. Végeredmény az lett, hogy sok helyen még a csiszolóvászon karcolása is megmaradtak, itt-ott horpadásokat meghagytak, ragasztószalag rajta maradt, ami szintén le lett fújva és összeszáradt a régi festéssel. Arról nem is beszélve, hogy az autó több fekete része is színt kapott. A garancia pedig úgy érvényes, hogy a festést is ki kellett fizetni, számlát arról nem kapott, mert ugye az „szívességi alapon” lett elintézve, ha ennél több kell, el lehet ballagni Szlovákiába megkeresni a fényezőt. Fél év után viszont a motorháztető több helyen elkezdett rohadni!

05_autoszerelo_rohadas.jpg

Fényezés mellett több alkatrész közt beépítésre került az autóba egy klímahűtő, amivel kapcsolatban kiderült, hogy sérülten került beszerelésre, a bal fényszóró foncsorának állítása nem működik (sérült a belseje), ill. a szélvédő sérült feltehetően a javítás közbeni flex használata közben (a szikra kb. 20 helyen kiégette a szélvédőt). A megbeszéltek alapján nem építette be a ventilátor légterelőt, ehelyett a régi alkatrészt kapta meg, ami nem is az autóhoz való.

Ezek után a helyszínen fizetéskor nézetkülönbség alakult ki, mivel a több százezer forintnyi bruttó megállapodott összeg szépen megemelkedett, viszont sok alkatrész nem került beépítésre. A szerelő tettlegességig is elment, fenyegetés után rendőrség közbenjárásával sikerült csak visszakapni az autót.

06_autoszerelo_klima.jpg

A végső döfés csak a kiegyenlítés után derült ki, mivel a fényezésről számlát nem kapott, a többiről pedig véletlenül elfelejtett előre szólni a Vállalkozó, hogy a végösszeg Áfa-mentes a részéről. Így Tamásék vállalkozása több, mint 100eFt-tal rosszabbul járt, mintha szakszerviz végezte volna, rendes 27% Áfával. Fizetés után a szerelő nyersen elutasított, semmilyen formában nem volt hajlandó orvosolni a garanciális hibákat, az oldal megkeresésére pedig nem válaszolt. Tamás továbbra is várja László ajánlatát e-mailben, hogy peren kívül sikerüljön megegyezniük! A cikk később folytatódik a próbavásárlások eredményével…

Összeszedtünk pár Publikuss tanácsot, hogy a pszichológus-autószerelők ne legyenek előnyben:

szam_01.jpg

Az autószerelő van mi értünk és nem fordítva! Szolgáltatást akar értékesíteni a számodra, viszont mi megkönnyítjük a marketing és az értékesítési munkáját, mivel házhoz visszük a pénzkereseti lehetőségét. Amelyik simlis szerelő már úgy áll hozzád, hogy szívességet fog tenni neked, már a lehetőség felismerésénél fordulj sarkon!

szam_02.jpg

Nézzél szét a szerelő háza táján, hogy milyen körülmények között él, milyen autóval jár. A mai világban már nem megengedhető ebben a verseny helyzetben, hogy a cipész jár a legrosszabb cipőben. Nagyon kevés a munkájára adó, precíz, lelkiismeretes szakember, de meg lehet találni!

szam_03.jpg

Az autót ne hagyd ott a szervizben arra a kijelentésre, hogy ha lesz időnk majd megnézzük. Ilyenkor a szerelő már ringben érezheti magát, mivel ő diktálja az időt és a végösszeget.

szam_04.jpg

Mielőtt elmész a szervizbe, tájékozódj nagyjából az autód hibájáról, hogy ne tűnj maximálisan laikusnak, mivel a szemfüles autószerelő ezt egyből kiszagolja. Elkerülheted a kitalált hibák kijavítását időben és pénzben is.

szam_05.jpg

Szakszervizek munkalapon rögzítik az elvégzendő munkát, árajánlatot is kérhetsz előre. Kisebb szervizek kidumálhatják magukat, hogy erre hogy lenne már nekik idejük?! Persze nem kell előre papírt kérned egy olajszűrű cseréről. A nagyobb munkákról viszont kérj pontos leírást, mert későbbiekben a zsebedben hivatkozhatsz rá, főleg, ha árajánlat is van benne.

szam_06.jpg

Lehetőleg az autó eredeti forgalmi engedélyét ne hagyd a szerelőnél és a kilométeróra állást is rögzítsd. Könnyen beleeshetsz abba a helyzetbe, hogy hónapok múlva érkezik egy csekk pl. gyorshajtásról.

szam_07.jpg

A javítás közben már bonyodalmak merülnek fel, ne habozz, hozd el inkább az autódat, mert még nagyobb problémába fogsz keveredni.

szam_08.jpg

A garanciális hibákról érdemes fotót készíteni tanúk jelenlétében, mivel a Fogyasztóvédelemnél nem fogsz sokra menni, viszont polgári peres ügyben igen nagy előnyre tehetsz szert és visszakaphatod a károd ellenértékét.

szam_09.jpg

Szakszerviz semmire sem jelent biztosítékot, csak az esélye lehet meg, hogy nagyobb szaktudással állnak hozzá a javításhoz, precízebb munkát végeznek és a garancia az garanciát is jelent.

szam_10.jpg

Fizetésnél állj ki magadért és ne hagyd, hogy indokolatlanul több pénzt követeljen a szerelő!

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://publikuss.blog.hu/api/trackback/id/tr1112928831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kewcheg 2017.10.06. 13:16:37

2017-ben ilyen szerelő már nincs, nem él meg....

RedRum 2017.10.06. 13:18:20

Angolhonban BBC-n(de egyéb adókon is adott esetben) folyamatosan mennek a fogyasztóvédelmi sorozatok a tróger szakemberekről/szolgáltatókról NÉVVEL , CÉGNÉVVEL, eszébe nem jut senkinek, a hitelrontós bullshit. Aki szaralak, az tűnjön el a süllyesztőben. Az érintett félnek mindig megvan a lehetősége magyarázatot adni a vádakra, bár érdekes módon igen ritkán szeretnének vele élni. Csak ki kéne a fejünket húzni a homokból.
Más. Mire nem garancia a szakszervíz? Semmilyen márka nem engedhet meg magának ekkora, sokszintű gányolást. Ebben biztos lehet. Csak az emberek szeretik magukat abban a hitben ringatni, hogy megússzák némi zsebpénzzel, nem kellemes dolog a valósággal szembesülni.
Nem ragazom. Csak elkeserítő hogy 2017-ben még mindig fusilászlókról vitatkozunk.

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 13:22:40

@RedRum: az Indexnek köszönhetően azért hazánkban is létrejöhetett ilyen platform! Szakszervizekről is van anyagunk bőven, ott is lehet meglepetés, talán ritkábban. 2017-ben még mindig van fusilászló, 2018-ban meglátjuk :)

Arcade Macho 2017.10.06. 13:22:51

11., bele kell allni, el kell menni a birosagra es vegig kell vinni

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 13:24:52

@Arcade Macho: Tamás még bízik benne, hogy megjön az esze a szakemberünknek és orvosolja az elvégzett munkája gyümölcsét. A perre elő van készítve az anyag!

rnz 2017.10.06. 13:25:15

"szó szerint elhajtotta a telefonban, hogy nem kell telefonálgatni, mert nem tudja és majd ő fog jelentkezni"
Ebben a pillanatban kell azonnal és szó nélkül elmenni az autóért és sürgősen elhozni. Az autószerelőknél (is) a legkisebb jelnél is azonnal fel kell kapni a fejed és instant kételkedni minden szavában.

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 13:28:14

@rnz: A cikkben is leírtuk, hogy Tamás testvéri ajánlással vitte oda az autót, így a minőségi munka volt előre beígérve!!! Ilyenkor azt is számításba kell venni, hogy nem tudsz beülni az autóba, ha nem járóképes... Egy tréler nem két forint a két szerelő között sem! Ennek ellenére még lehet, h így is megérte volna?!

Nerevaryne 2017.10.06. 13:29:00

Az utolsó pontra abszolút igazat adok. Mindegy milyen szervizbe mész, akkor is megpróbálják felsrófolni az árat, hiába egyeztél meg előre.
Nekem volt egy behalt kuplungom amit egy nagyon pöpec szervizbe vittem el, mondom diagnosztizálják, mit kell rajta cserélni, mit lehet javítani, aztán hívjanak az eredménnyel.
Fel is hívtak egy ajánlattal, ami kb. 40ezerrel volt drágább mint kellett volna, mondom ez túl sok, nem kóser. Erre azt mondja az kár mert már megrendelték az összes alkatrészt. (Mivan?) Megalkudtunk egy kedvezményesebb árban, erre fizetésnél jönnek tök természetesen hogy maradt az eredeti ár. Hát fél órán át vakaróztak mire eszükbe jutott hogy miben állapodtunk meg. Kínos egy fél óra volt de megérte.

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 13:31:08

@Nerevaryne: Na ez a pszichológiai hadviselés!!! Lényege, h azt próbálják kihasználni, hogy a mai világban nem sokan állnak ki magukért! Ha 10-ből csak 3-4 ember összejön így, az már szép kis összeg nekik... De gratulálunk, hogy nem hagytad magad!

Peetee 2017.10.06. 13:32:09

Tamás egy végtelenül nagy idióta, aki újra és újra hagyta magát átverni, bólogatott mindenre okosan mint egy birka…amikor már egyértelmű volt, hogy átb***ák, akkor is csak mamlasz módjára nézett ki a fejéből, és mondta, hogy oké, rendben, értem, oké. Érdekérvényesítése egy nagy nulla, sőt, kb. mínusz 500. „a régi alkatrész került beépítésre, ami nem is az autóhoz való” – miféle tákolmány lehetett ez az autó, ha már a baleset előtt sem a hozzá való alkatrészek voltak benne??? Miért hagyja magát valaki újra-újra és újra megvezetni? Tamás egy címeres ökör. Ne legyél olyan, mint Tamás. Nyisd ki a szád és kezdj el beszélni vele, ha ész érveid vannak. Neki voltak mégis némán bólogatott. Tamás egy idióta.

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 13:34:55

@Peetee: Érdemes pontosan értelmezni a cikket:
"A megbeszéltek alapján nem építette be a ventilátor légterelőt, ehelyett a régi alkatrészt kapta meg, ami nem is az autóhoz való."
Köszi a pszichológiai szakvéleményt, átadjuk! :)

Mr. Cobb 2017.10.06. 13:45:14

"elfelejtett előre szólni a Vállalkozó, hogy a végösszeg Áfa-mentes a részéről. Így Tamásék vállalkozása több, mint 100eFt-tal rosszabbul járt, mintha szakszerviz végezte volna, rendes 27% Áfával."
Ha Tamás a vállalkozásába akarta számláztatni a dolgot, akkor eleve nettó árban gondolkoztak, így teljesen mindegy, hogy a szerelő adómentes-e, vagy sem! :)

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 13:51:15

@Mr. Cobb: Tamás bruttó végösszegben állapodott meg a szerelővel, ami ki is lett hangsúlyozva. Pontosan azért, mert a szerelők általában nettóban gondolkoznak, ha kérsz számlát, akkor +27%. Ezekkel a számokkal tud olcsóbb lenni a szakszerviznél, ha ÁFÁ-s számlát kérsz tőle, az már drágábbra jöhet ki sokszor. Gondolom, hogy nem vagy vállalkozó, ezért nem érthető, hogy a szerelő bruttó összegéből 0% ÁFÁ-val így soha nem lesz nettó összeg...

rnz 2017.10.06. 13:51:39

@Publikus Team: Igen, olvastam én is, de az nem jelent semmit. Az pedig a cikkből kiderült, hogy még a traileres elszállítással együtt is olcsóbb lett volna. Ráadásul ezek után nyilvánvalóan az elvégzett munka minősége is borzalmas lehet. Az első gyanús jelnél azonnal lépni kell, akárki akármennyire is ajánlgatta a szerelőt.

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 13:52:41

@rnz: Maximálisan igazad van, ezt írtuk mi is.

xxyati 2017.10.06. 15:07:28

Ha felszámolja a levegő cserét a légszűrőben, akkor sürgősen szabadulj meg tőle.

bellarand 2017.10.06. 19:54:29

Ahogy a 10 pontba szedett jó tanácsban sem volt túl sok használható, úgy a kommentelőkből is sokszor hiányzik az empátia. Milyen könnyen ítélkeztek. Botrányos ez az áldozathibáztatás!

Tamást nem lehet hibáztatni, mert arra nincs mentség, ha átveri a szerelő, bármilyen módon. Miért kell bekavarni a nettó árral? Ez fel sem merülhetne! Hogy számlát kapok valamiről, az alapértelmezés! Miért kellene Tamásnak ismernie a kiskapuzó szerelők számlás ügyeskedését? Vagy tényleg ő a hibás, mert nem kérdezett rá az elején, hogy nettó vagy bruttó? Nem!
Ahogyan azért sem hibáztatható, mert megbízott a szerelőben. Nem vagyunk pszichológusok, nem feladatunk a másik erkölcseit elemezni freudi elszólásokból, gesztusokból. Sem gépészmérnökök, hogy lássuk a szakszerűtlen szerelést. Alapvető, hogy a szerelő a legjobb tudása és lelkiismerete szerint végzi a munkáját! Ha nem, az kizárólag a szerelő felelőssége.
Totál ki van szolgáltatva, mert nem ért hozzá, tehát nem tud védekezni, érvelni, mert ez nem az ő szakterülete. De ezért nem hibáztatható és ezzel nem erkölcsös visszaélni, ahogy egy ügyvédnek vagy egy orvosnak sem a másik kiszolgáltatott helyzetével.
A jogi út elég rögös, évekig tart, a szakértők, ügyvédek és a bírók meglehetősen korruptak, rámehet az egészsége és még elégtételt sem kap.
Szerintem.

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 20:01:44

@bellarand: Tamás már az elején direkt rákérdezett Lászlónál, hogy ez a végösszeg Bruttó lesz-e?! A mai világban szerelőknél ez alapvető, mert nagy részük nettóban gondolkodik és ha kérsz számlát, az +27%. Sajnos ez a mai magyar valóság!
A cikkben is megírtuk, hogy testvéri ajánlással volt biztosított a szerelő minőségi munkájára, egyszerűen elképzelhetetlen volt, h ilyen munkát végezzen.
A per csak a végső megoldás, előtte még vannak a próbavásárlások.
Köszönjük a tanácsodat!

prakp 2017.10.06. 20:16:02

@Publikus Team: Poén volt, zanzásította a postot. Egyébként az internet korában tényleg létezhet ilyen? Amikor szinte ipari titkokat ki lehet gúglizni?? Egy dolgot hiányolok, maga az autó típusát. Például egy Phaeton nem Passat, persze itt hagyjuk a tervezett avulást. Sajnos láttam már I-gerendát a gyűrődő elem helyén...

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 20:50:14

@xxyati: Nagyrészt a nitrogén és az oxigént is külön felszámolnák :D