Publikuss

Das Auto: Ilyen nincs és mégis van!

2019. május 27. 14:58 - Publikus Team

Termékteszt

Amikor először beüt az az érzés, hogy egy új autóval lepjük meg a családot, ugye milyen felemelő érzés kerít magába? Ha használt járműről van szó, akkor irtózatos nagy szerencse kell ahhoz, hogy ez a hangulat egészen a használatáig kitartson! Máskülönben az esetek többségében számolj azzal, hogy a pozitív élmények hullámozni fognak, sőt elindulsz a csalódás meredek lejtőjén!

01_fonok_boss_make_money_termekteszt_publikuss.jpg

forrás: pixabay

Így jártam én is, amikor boldogan eldöntöttem, hogy veszek egy olyan diesel autót, aminek alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása és kevesebbet is fogyaszt. Az előbbi szempontra sokak legyintenek, de ma már oda jutottunk, hogy egy németországi kiruccanás után, ha pl. csak áthajtunk Stuttgarton egy régebbi dízellel, akkor könnyen lehet, hogy a várostól kapott büntetés postán hamarabb hazaér, mint mi az autóval.

02_vw_bogar_termekteszt_publikuss.jpg

fotó: pixabay

Első körben megnéztem pár hazai kavicsos kereskedést, ahol elég lehangolónak tűnt a kínálat. A budaörsi út egyik kereskedőjénél megtekintett első látásra is leharcolt állapotú autó állapotát az eladó kolléga egy kérésre kinyomtatott szervizkönyvvel próbálta alátámasztani. Az álomszerű magánszemély hirdetésére megtekintettem egy fiatalabb modellt, hát mit mondjak, nem szerettem belé. Ha látott valaki leharcolt autó belsőt, hát ez az volt és nem egy 20 éves járgányról beszélünk. Természetesen km csak minimális volt benne, amit a német szervizfüzet nem támasztott alá, mivel pl. az alvázszámot kikapták és átírták tollal! A külföldi autóvásárlás kockázatos, én pedig biztosra szerettem volna menni, így a Das Weltauto garantált minőségű kínálatából választottam volna, ezért górcső alá vettem kínálatukat! Egy hónapon keresztül ment az egyeztetés, megtekintés, kipróbálás a cég Fáy utcai alkalmazottjával a 2014-es 128ekm-t futott Volkswagenre, aminek az árát előzetesen 2.5MFt-ra határozta meg.

03_vw_t1_termekteszt_publikuss.jpg

fotó: pixabay

Az eladásra való felkészítés előtt is sikerült elkapnom az autót, ahol kiderült, hogy érdekes módon az alja fél méter magasságig végig rozsdafoltos vagy rozsdaszínű festékfoltos, bal hátsó sárvédő pedig három helyen egyértelműen fémkorróziós volt, ezek a későbbi polírozás után sem tűntek el néhány helyen. A várakozásoknak nem igazán felelt meg az autó, de kompromisszummal és egy kis árengedménnyel belementem volna a megvételébe, ekkor döbbentem le csak igazán, mivel közölte az eladó hölgy, hogy mindezek ellenére az autó ára 2.5MFt helyett 3.490.000Ft!!! Nem 2.450.000 és nem 2.550.000, hanem 3.490.000Ft!

04_vw_t2_termekteszt_publikuss.jpg

fotó: pixabay

A Porsche Inter Auto Hungaria vezetőségét hiába kerestem meg, lakatot tettek a szájukra az autóval kapcsolatban, mivel a kérdésekre nem válaszoltak. A tagjai között szereplő osztrák Porsche Holdingnál sem kívántak foglalkozni az üggyel, visszairányítottak hazánkba. A telephelyvezető később arról nyilatkozott, hogy ez az autó már nem eladó és nem is tudtunk már róla beszélni, így mintha mindenkinek cipzár került volna a szájára?! Egyszer csak a vezetőség felajánlott az eredeti 2.5MFt-ért egy két évvel régebbi, 87.000km-t futott azonos autót, a környezetkímélő Bluemotion technológia nélkül (szakemberük szerint 1.6 TDI motorral nem is létezik Bluemotion?!). Összességében az autó kívülről még szépnek is volt mondható, de a lökhárítóját megtörték (70eFt az új), a belsőből hígító szag áradt, az ülések bőr része festék maradványos volt, a kormány tükörsima, a csomagtérben pedig felrobbanhatott valami. Azért az autóért a sajátomat, ami sokkal idősebb, nem adtam volna oda, amire korábban tettek egy ajánlatot és akkor merült fel a kérdés, hogy a cég tényleg állapot megtekintés nélkül vásárol autót?! Az ajánlat nem volt más, mint a későbbi eladási árnál 500.000Ft-tal kedvezőtlenebb!

05_vw_golf_termekteszt_publikuss.jpg

fotó: pixabay

Később az igazgató Úrtól kaptam egy 200.000Ft-tal kedvezőbb árat a kérdéses autóra, ami viszont még mindig jóval magasabb volt a piacon tapasztalható áraktól. Mindezeket számba vetve nem meglepő, ha egy vásárló úgy dönt, hogy nem vesz magasabb kategóriában egy használtautót, hanem pl. egy új Dacia mellett dönt. A VW dízelbotránya után csalódás ért az újonnan megvásárolt autó fogyasztásának mérése során, mivel a használati utasítás városi fogyasztás szerinti értékénél csaknem 1 literrel többet fogyasztott óvatos vezetési használat mellett. Tehát a történet happy enddel végződött, mivel fél év keresgélés, megtekintés és autózás után az ország másik felében sikerült megvásárolnom azt az autót, ami az eredeti elképzeléseimnek megfelelt. Ilyen nincs és mégis van?!

komment
süti beállítások módosítása